Eşcinsellik ruhsal bir bozukluk mudur?

Katgori: Eşcinsellik

19 Mar 2009

Eşcinsellik uzun yıllar, bir kimlik bozukluğu, hastalık veya sapıklık olarak algılanmıştır. 1974 yılında Amerikan Psikiyatri Birliği ve daha sonra 1992 yılında Avrupalılar (ICD) eşcinselliğin sapıklık/sapkınlık olmadığı kararını almışlar ve bu kavramı hastalık sınıflandırmalarından çıkarmışlar, ancak normal bir davranış olduğunu da söylememişlerdir. Yani “eşcinsellik normal dışı bir davranıştır ama sapkınlık değildir” demişlerdir. Bu nedenle eşcinsellik halkta, politikacılar arasında ve bilim çevrelerinde hala tartışılmaktadır. Çünkü cinsel sapkınlık; cinsel açıdan sağlıklı olmama ve dolayısıyla normal olandan sapma durumudur, yani küçük çocuklara karşı hissedilen cinsel istek, her tür fetişizm, kişinin birlikte olduğu kişinin idrarını içmesi yahut dışkısını yemesi ve tüm bunların cinsel haz uğruna yapılması vb. durumların genel ismidir. Ruhsal bozukluk veya anormal davranış ise, göreceli kavramlardır. Zira öncelikle normalin tarif edilmesi gerekir. Yaşadığı toplumdaki kişilerin çoğunluğunun değer yargılarını benimseyen ve toplumun geneline uygun davranan birey normal, aykırı hareket eden birey ise anormal olarak adlandırılabilir. Bu açıdan bakıldığında eşcinsellik anormal bir davranış olarak görülebilir. Ancak ruhsal bozukluk olup olmadığını belirleyen en önemli etken ise; kişinin kendini nasıl hissettiğidir. Eşcinsellerin kendilerini suçlu, huzursuz, yalnız, depresif, sıkıntılı ve gergin hissetmeleri sık rastlanan bir durumdur. Yani ruhuna ve benliğine aykırı olduğu halde eşcinsel eylemlerini sürdürmek zorunda kalmak veya  dürtüyü kontrol edememek kişide ruhsal sıkıntı yaratabilir. Ayrıca eşcinsellik; özgür bir tercihin değil, genellikle çocuklukta yaşanan travmaların ve ihmallerin bir sonucudur. Bu açıdan baktığımızda da, eşcinsellik ruhsal bir bozukluktur, bir cinsel eğilim bozukluğudur, bir cinsel kimlik bozukluğudur.




22 Yorum to Eşcinsellik ruhsal bir bozukluk mudur?

Avatar

cadde sheytanı

Eylül 13th, 2009 at 18:24

merhaba… 25 yaşındayım üniversite mezunuyum… kamuda calışıyorum…lise yıllarında yogun yaşadıgım eşcinsel duygularımın dogrulugu veya bunun bir sapıklık hastalık olup olmayacagı konusundaki endişelerimden ötürü üniversiteye başlar başlamaz ilk işimin üniversite hastanesinin psikiatr servisinden yardım almak olacagını düşünmüş ve nitekim öyle yapmıştm… Ancak bunu söyledigim odada iki kişi vardı bir bay bir bayan dr… bu konudaki dururmumu yanı '' ben bir cinsel sınıfa koyamıyorum kendimi… kadın degilim… erkek vucudum var… ama kadın gibi de cinsel isteklerim var… dürtülerimden rahatsız oluyorum… birşeyler yaşamak istiyorum… bunun yanlış oldugunu düşünüyorum… yapamıyorum… bır gun bir yanlış yapmaktan korkuyorum…'' şeklinde durumumu ifade ederken… odadaki iki doktorunda gözleri fal taşı gibi acıldı ve bana söyleikleri şey şuydu: biz bu tür cinsel problemlerinizle ilgilenmiyoruz… beni yönlendirin o halde… nereye gitmem gerektigini bilmiyorum dedigim zaman da bana kimin bu konuda yardımcı olabilecini bilmediklerini ve sadece üzgün olduklarını söylediler… odadan cıkmıstım ki daha kapıyı kapamadan içerden gelen gülme sesleri beni son derece rahatsız etmişti… sizce kendi hastalıgının bilincinde olan ki kendi hastalıgınızın bilinciydeyseniz bence saglıklısınızdır yanı nerde olmanız gerektigini biliyorsunuzdur en azından…her saglıklı birey gibi karsılaşılan bu durumda benım yerımde siz olsaydınız bir daha bu yönlü bir çözüm arayışına girer miydiniz ? size soruyorum…ve yine soruyorum size… benım mı yoksa bu tür bir pskiatr hizetini veren kişilerin mi acil yardıma ihtiyacı var……

Avatar

ulaş seyhan

Ocak 18th, 2010 at 20:01

Öncelikle sitenizin bilimsel bir içeriğe sahip olması beni eşcinselliğin daha iyi algılanması adına sevindirdi. Nitekim Türkiye’de eşcinsllik şu an bile bilimsel hiç bir tartışmaya yer vermiyecek şekilde eleştiriliyor. Bilgisizlik ve ataerkil toplumun dayattığı şiddet eşcinsellik üzerinde büyük bir baskı ve tehdit oluşturuyor. Bunları dile getirdikten sonra bir heteroseksüel olduğumu ancak sorumlu bir heteroseksüel olduğumu öncelikle belirtmek isterim zira bu yazacaklarım bir aşağalık kompleksi ürünü olmayacaktır. Ancak bilimsel içeriğinizde gördüğüm özeni yorumlarınızda ve anlayışınızda göremediğimi hemen belirteyim. Amerikalların eşcinselliği normal dışı olarak tanımlamaları onun anormal olduğunu göstermez nitekim normallik sizinde belirttiğiniz gibi görecelidir, toplumdan topluma değişir ve bilimsellikle adına bir kıstas tutulamaz. Bu çok önemlidir zira bütün homofobik şiddettin temelinde yatan öfke ve homofobi propagandası normal dışı olarak görmemizden kaynaklanır. Normallik toplumun çoğunluğu olarak ifade edilmiş, bu da şiddetle tehlikeli ve toplumda ki azınlığın son derece zarar gördüğü bir düşünce yapısıdır. Öyle ki bugün geldiğimiz 21. yy. demokrasisinde artık çoğunluğun kararıyla ötekileştirilenlere bütün dünya tarafından sahip çıkılıyor ve kimsenin global dünyada ikinci sınıf insan muamelesi göremiyeceğini belirtiyorlar. Ötekileştirenler ise hala 21. yy. sosyal demokrasisine ayak uyduramamış gericiler olarak mimleniyorlar, buna da dikkat etmek gerek. Ayrıca ülkemizde büyük sorun olarak gördüğümüz konular büyük normalliklerdir. Bir örnek verecek olursak. Küçük yaştaki kız çocuklarının evlendirilmesi normal olarak değerlendirilebilirmidir. Yada şöyle söyliyelim, normal olarak değerlendirmek ne işe yarar. Hiç bir işe yaramaz çünkü “TDK sözlüğünde de bakıldığında görülecektir ki normal sözcüğü aşırı olmayan anlamındadır ve bu sözcüğün konuyla gerçekten alakası yoktur.” Elbette sizi eleştirmiyorum sanırım bu yazı yazılmadan önce normal söcüğünün anlamı için TDK’ ya bakıldığından şüphe duymuyorum. Gerici ahlak ideolojisinden sıyrılamamış bu ve benzeri yayınların toplumun çoğunluğuna şiddet ve dışlama aşıladığını görmek güç değildir. Bu kafa yapısı elbette yeni değildir. Bugün eşcinsellik “anormalmiş” diyen kesim, bir kaç yıl önce “hastalıkmış” diyordu. Bir kaç on yıl önce ise eşcinselleri avlamaya kalkıyorlardı. Bütün bu nedenlerden dolayı eşcinsellik bugün bütün dünyada bilim tarafından kabul edildiğine göre “üçüncü cins” tir. Nasıl ki kadına anormal dir diyemiyorsak eşcinselliğe de en azından bundan sonra anormal demeyelim. Teşekkür ederim.

Avatar

deepblue

Ocak 30th, 2010 at 17:16

"Eşcinsellik ruhsal bir bozukluktur, bir cinsel eğilim bozukluğudur, bir cinsel kimlik bozukluğudur."

Çok yanlıŞ

Bende lezbiyenim ama hiçbi ruhsal bozukluğum yok gayet mutluyum ben olmaktan….

20 yaşındayım ve nekadar gelecekten bi takım korkularım olsada bu duruma alıştım..elimde olan bişey değil

ama ruhsal düşüncelerim hareketlerim gayet normal ve yerinde çok yanlış yazılar sarf edilmiş yukardaki yazıda..sanki bi hastalık gibi,bu yolu kişinin seçimi olması gibi.İnsanın kişiliğine göre içindeki duygularda değişir..

Ben katılmıyorum yukardaki yazıya ruhsal bi bozukluk değildir eşcinsellik.En azından benım ruhsal dengem yerinde.

ii günler

Avatar

sedef

Şubat 16th, 2010 at 18:19

eşcinselliği bir hastalık olarak adlandırmadan ve bunları yazıya dökmeden önce biraz araştırma yapsaydınız keşke.

Avatar

cenk

Şubat 20th, 2010 at 15:22

Burada bilimsellikten uzak bir yaklaşım sergilenmiş, yazının başlarında Amerika ve Avrupada eşcinselliğin bir hastalık olarak görülmediği ifade edilmiş sonrasında eşcinselliğin yaşanan travmalarla ilgili olduğu söylenmiş, BUNDAN DOLAYI HASTALIK OLDUĞU BELİRTİLMİŞTİR. PEKİ AVRUPA VE AMERİKANIN PSİKOLOGLARI EŞCİNSELLİĞİN NEYLE İLGİLİ OLDUĞUNU DÜŞÜNÜP BU SİTEYİ HAZIRLAYANLARIN VARDIĞI KANIYA NEDEN VARAMAMIŞ VE BUNU HASTALIK OLARAK TELAKKİ ETMEMİŞLERDİR. ONLAR BU SİTEYİ HAZIRLAYANLARDAN DAHA MI AZ AKILLI, DAHA MI AZ BİLİMSELDİRLER. BURADA EŞCİNSELLİĞİ SORUN OLARAK GÖREN BİR ANLAYIŞ ORTAYA KONULARAK BU SİTEYE ULAŞAN EŞCİNSEL VE BİSEKSÜELLERİN BUNU BÖYLE GÖRÜP TEDAVİ İÇİN BAŞVURMALARI VE BU SAYEDE BİRİLERİNİN CEBİNİ DOLDURMALARI HEDEFLENMİŞTİR. KİMSE BUNLARA KANMASIN EŞCİNSEL VE BİSEKSÜELLER HİÇBİR RAHATSIZLIK DUYMADAN BU KİMLİKLERİNİ FİİLİ OLARAK YAŞASINLAR…

Avatar

Anonim

Nisan 27th, 2010 at 05:47

Öncelikle siz hasta, şeytan gibi birşey değilsiniz. Cinselliği bu kadar kafanıza takmayın herşey olacağına varır. Ayrıca bu hayatın tek gerçeği de değildir. Doğumla edindiği cinsel kimlikten sapmış o kadar çok insan var ki aklınız almaz. Ve evet size gülen doktorlar "doktor değiller ve yardıma ihtiyaçları var"

Sapkınlık dendiğinde yeni yaşanan ve eskiden yaşanmış Siirt olaylarını gözünüzün önüne getirin yeter.

Siz sapık, sapmış, şeytan, ahlaksız değilsiniz. Asıl bir insana bu yaftayı yapıştıran basurlu beyin yoldan çıkmış ama farkında değiliz.

Avatar

Arda

Ağustos 22nd, 2010 at 23:56

way be demek eşcinsellik bir hastalık. öyleyse hepimiz (lgbt toplumu) hepimiz hastayıs.. kendi elimizdemi bu be. ne sçmalıosunuz. ben daha 10 yaşında hoşlanıodum sınıf arkadaşımdan ne hastalığı doğuştan gelen hastalıkmı. dalga geçenler geçsin. dindarlar lanetlesin ama Allahın rahmeti büyüktür. buna inanıyorum. çünkü ben suçlu değilim biliyorum saygılar…

Avatar

sormayin ltf

Ekim 1st, 2010 at 00:57

Kardes uzuldum durumuna, hakkaten o hastalara yardimci olmasi gereken, cozumler sunmasi gerekenler bunu yapiyor ise siradan insanlar neler yapmazlar.Bu tabi bir zihniyet meselesi, bir de Turkiye'deki egitimin kalitesinin bir gostergesi iste bu.Ayaklar altinda malesef.

Avatar

ceyHaq

Kasım 4th, 2010 at 11:10

üzüldüm valla benim durumun aynısı kimseye söyleyemiyorum böyle olmasından korkuyorum arkadan filan gülünce kötü olurum heralde

Avatar

selim teber

Kasım 12th, 2010 at 02:23

Öncelikle sitenizin bilimsel bir içeriğe sahip olması beni eşcinselliğin daha iyi algılanması adına sevindirdi. Nitekim Türkiye’de eşcinsllik şu an bile bilimsel hiç bir tartışmaya yer vermiyecek şekilde eleştiriliyor. Bilgisizlik ve ataerkil toplumun dayattığı şiddet eşcinsellik üzerinde büyük bir baskı ve tehdit oluşturuyor. Bunları dile getirdikten sonra bir heteroseksüel olduğumu ancak sorumlu bir heteroseksüel olduğumu öncelikle belirtmek isterim zira bu yazacaklarım bir aşağalık kompleksi ürünü olmayacaktır. Ancak bilimsel içeriğinizde gördüğüm özeni yorumlarınızda ve anlayışınızda göremediğimi hemen belirteyim. Amerikalların eşcinselliği normal dışı olarak tanımlamaları onun anormal olduğunu göstermez nitekim normallik sizinde belirttiğiniz gibi görecelidir, toplumdan topluma değişir ve bilimsellikle adına bir kıstas tutulamaz. Bu çok önemlidir zira bütün homofobik şiddettin temelinde yatan öfke ve homofobi propagandası normal dışı olarak görmemizden kaynaklanır. Normallik toplumun çoğunluğu olarak ifade edilmiş, bu da şiddetle tehlikeli ve toplumda ki azınlığın son derece zarar gördüğü bir düşünce yapısıdır. Öyle ki bugün geldiğimiz 21. yy. demokrasisinde artık çoğunluğun kararıyla ötekileştirilenlere bütün dünya tarafından sahip çıkılıyor ve kimsenin global dünyada ikinci sınıf insan muamelesi göremiyeceğini belirtiyorlar. Ötekileştirenler ise hala 21. yy. sosyal demokrasisine ayak uyduramamış gericiler olarak mimleniyorlar, buna da dikkat etmek gerek. Ayrıca ülkemizde büyük sorun olarak gördüğümüz konular büyük normalliklerdir. Bir örnek verecek olursak. Küçük yaştaki kız çocuklarının evlendirilmesi normal olarak değerlendirilebilirmidir. Yada şöyle söyliyelim, normal olarak değerlendirmek ne işe yarar. Hiç bir işe yaramaz çünkü “TDK sözlüğünde de bakıldığında görülecektir ki normal sözcüğü aşırı olmayan anlamındadır ve bu sözcüğün konuyla gerçekten alakası yoktur.” Elbette sizi eleştirmiyorum sanırım bu yazı yazılmadan önce normal söcüğünün anlamı için TDK’ ya bakıldığından şüphe duymuyorum. Gerici ahlak ideolojisinden sıyrılamamış bu ve benzeri yayınların toplumun çoğunluğuna şiddet ve dışlama aşıladığını görmek güç değildir. Bu kafa yapısı elbette yeni değildir. Bugün eşcinsellik “anormalmiş” diyen kesim, bir kaç yıl önce “hastalıkmış” diyordu. Bir kaç on yıl önce ise eşcinselleri avlamaya kalkıyorlardı. Bütün bu nedenlerden dolayı eşcinsellik bugün bütün dünyada bilim tarafından kabul edildiğine göre “üçüncü cins” tir. Nasıl ki kadına anormal dir diyemiyorsak eşcinselliğe de en azından bundan sonra anormal demeyelim. Teşekkür ederim.

Avatar

Kıvanç

Haziran 3rd, 2011 at 01:07

Ben de bir Biseksüelim. Ama bu benim elimde olan bir şey değildi.Böyle yaratılmışım.Daha küçükken 9-10 yaşlarındayken abimin arkadaşına aşık olmuştum. O zaman şaşırmıştım nasıl olabilir böyle bir şey? Ben erkeğim , nasıl bir erkeğe aşık olabilirim diye? İçten gelen bir dürtü. Biliyorum günah hemcinsle ilişkiye girmek. Kızlara da ilgi duyuyorum ama sadece duygusal olarak , cinsel olarak ve duygusal olarak ise daha çok erkeklere duyuyorum. Kimselere söyleyemiyorum.Çok zor durumdayım.Ne kadar çok ağladım ne kadar çok yalvadım Allah'a. İçimdeki bu eşcinsellik duygularını yok etsin diye…Neden böyle bir şey var? Neden böyle yaratıldım.Tabi bu soruları sormam da günah sayılıyor. Korkuyorum.Hem dini inançlıyım. Hem de gay'im maalesef. Eşcinsellik bir tercih değildir , ben neden böyle bir şeyi tercih edeyim ki ? bunu ben mi istedim? Allah böyle yaratmış.Belki de böyle deniyor bizleri de bilemiyorum.Bu duyguların tamamen yok olmasını istiyorum ama hiç yok olmayacak hep devam edecek.Ne kadar bu duyguları bastırsam da , düşünmesem de bir yere kadar. Sokakta , çevrede bazılarından etkileniyorum , hadi gel de düşünme , bastır bu duyguları.Nasıl düşünmeyeceğim? Normal bir heterosexuel bir kız gördüğünde hoşlandığında nasıl düşünüyorsa bunu , ben de öyleyim yakışıklı bir erkek gördüğümde etkileniyorum. Geçmiyor bu duygular. Normal bir heterodan kızlardan etkilenmemesini söyleseniz , hoşlanmamasını söyleseniz o yine de istemese de hoşlanacaktır. Bu da öyle bir şey.Benim elimde olan bir şey değil. Allah yardımcımız olsun. İnşallah affeder. Böyle yaratıldım ama O benim neler çektiğimi biliyor.. Teşekkür ederim yazımı okuduğunuz için.

Avatar

hakan

Ekim 3rd, 2012 at 11:44

söylediklerine aynen katılıyorum,yaşadıklarının da benzerlerini yaşadım,ben de senin gibi düşünüyorum.bu sitede yazılan yorumları baya bi okudum,tamamen benim gibi düşünen tek kişi sensin,yalnız olmadığımı biliyordum ama bunun tescillenmesi beni çok mutlu etti.

Avatar

hastal

Ekim 11th, 2012 at 10:12

Allah herkezi birşekilde sınıyor. bud abizim sınavımız. Bu dünya sınav sa sınavı kazanmalıyız. e zor olacak tabi. zor olmayanın sonu güzel olmaz. sabrın mükafatını Allah şüphesiz verecek.

Avatar

audio

Haziran 27th, 2011 at 22:31

eşcinselliğin hastalık olup olmadığını söyleyen iki sınıf doktorlar var. birincisi hastalık olduğunu söyleyen doktorlar, ikincisi hastalık olmadığını söyleyen doktorlar. ama hastalık olduğunu söyleye doktorların herkesi iyileştiremediğini görüyorum. veya yeterince istemedi diyerek başından kendisine kişileri kovduğunu düşünüyorum.

hastalık olduğunu söyleyen doktorların özellikle akp tarafından… yurtdışında da aynı şekilde kilise tarafından desteklendiğini düşünüyorum. siyasi içerikli bir durum bu. oysa ki bunu öyle kullanmamanız gerekir. kullandığınız için sizi kınıyorum. beni bana ikna edin. bende hastalık olduğunu savunayım… ilaç kullanayım… ilaç geliştirin. beynimden sorunum olduğunu söyleyin ameliyat olayım… duygularımı yok edeyim… duygularımı yok edin… eşcinsel olarak cinsel ilişkiye girmemek için beni ikna etmeyin… bundan zaten bende vazgeçebilirim bu bana kalmış bir şey….DUYGULARIMI YOK EDİN…

Avatar

Emre

Ağustos 20th, 2011 at 12:08

eşcinsellik çocukluktaki travmalardan, ihmalden falansa, ruhsal bozukluklar kategorisinden niye çıkarmışlar yaw kafam karıştı (icd ve dsm)
Bi de hastalık olması utandırıcı bişey mi oluyo onu da anlamadım. Diğer hastalıklarda üzülünüyo bunda niye kızılıyo?

Avatar

mechul

Eylül 24th, 2011 at 04:50

Hiç boşuna savaşmayın. Bu size biçilmiş olan hayat son nefesinize kadar böyle yaşayacaksınız. ilişkiye girip bin pişman olacaksınız, tövbeler edeceksiniz bir daha aslaaaa yapmayacam diye kendinize sözler vereceksiniz yeminler edeceksiniz, ama nafile bir süre sonra ilk gördüğünüz yakışıklıyla birlikte içinize yine karşı konulmaz bir istek yerleşecek ve tekrar yapacaksınız, tekrar, tekrar… Bu hep böyle gidecek sonra pişman olmaktan tövbe etmekten vazgeçeceksiniz.
Arkadaşlar eşcinsel olmak ayıp değil bizler zaten kendi içimizde bunun savaşını veriyoruz. En kötüsüde yanımızda bize destek olacak kimse olmuyor, kimseye anlatamıyoruz, tek başımıza savaşıyoruz. Ama hiç birimiz bu savaşı kazanamıyoruz. Hiç kimsede kazanamayacak. bu yaradılışmıdır yoksa büyütülme şeklimi bilemiyorum, sadece bizim suçumuz olmadığını biliyorum. Sizde bilin…

Avatar

blue

Aralık 15th, 2011 at 09:41

lüt kavminin başına gelenleri bilmiyorsunuz galiba. eşcinsellikten dolayı helak oldular. tarih kitaplarını bi açıp okuyun en büyük yolu o size gösterir!

Google ye girip lüt kavmi yazın neler göreceksiniz neler.

Avatar

deniz

Mart 2nd, 2012 at 20:57

escinsellik bir hastalik degildir, eger azinlikta iseniz ki escinseller kesinlikte azinlikta ve çogunlukta olan kesimin dayatmalarina maruz kalirsiniz, yani bir escinsel diger bir escinseli hasta olmak ile suçlamaz, sizi hasta olmak ile suçlayan sizi tanimayan kendisine yabanci oldugunuz için dislayan kesim bir anlamda yobaz heteroseksuellerdir..askin cinselligin ne rengi, cinsiyeti, dili, dini, yasi vardir..bence kendiniz ile barisik olun ve hayatin tadini çikartin zira yasam çok kisa ve unutmayin ki herkesin bir partner hakki vardir ve bu seçim size aittir, sosyal kontrolu yani kim ne diyecekleri asin artik..hepinizi seviyorum ve gay oldugum için mutluyuum 😀

Avatar

canol

Kasım 30th, 2012 at 23:38

Öncelikle her bireyin özgürlüğüne saygı duyalım. Yaşam tarzı, inanç, vb. İkinci olarak kelimeler üzerinde takılıp kalmayalım; öz daha önemli. "Egosintonik" eşcinsel yani eşcinselliği içine sindirmiş ve mutlu bir kişinin, böylece tercihini yaşamayı sürdürme özgürlüğünün olduğu kadar, "egodistonik" eşcinsel yani hemcinsine karşı çekim duyup bunu içine sindiremeyen, bundan kurtulmak isteyen, hangi sosyal nedenle olursa olsun-doğaya aykırı, estetik kaygı, yaradılışına aykırı, dini inançlara aykırı olduğu gibi gerekçelerle-eşcinsellikten ya da daha doğrusu hemcinse çekim duymaktan rahatsızlık duyan kişinin de bu sorununa çözüm arama ve tıbbi(psikolojik, fizyolojik) ve sosyal destek alma özgürlüğü olmalıdır ve buna saygı duyulmalıdır. Aksi 30 yıldır kanıtlanamamış teorisiyle "Onarım Terapisi" eşcinselliğin her bir yönünü çözümlemiş durumda ve özellikle egodistonik durumdaki kişiler için büyük bir kurtuluş sunmaktadır.

Avatar

serdar

Aralık 23rd, 2012 at 14:00

Birşeyin birden çok sebebi vardır eğer sizin yaşadığınız ruhsal bozukluklardan dolayı ise diğer herkesi öyle sanarsınız. Ama diğer sebeplerde olabilir bu bir baş ağrısı olarak düşünün arkadaşlar uykusuzluk, sinir,stress birçok şey sebep olabilir buna yani oturup eşcinsellik ruhsal bir bozukluktur demeniz hatalı eşcinselliğin sebeplerinden biri de rhsal bozukluktur demeniz lazım !!!

Avatar

venüs

Ağustos 16th, 2013 at 13:20

Merhaba,

benim sorum eşcinsellik hakkında değil ama aklıma takılan ve cevabını merak ettiğim bir soru var.

aklıma takılan soru şu;

acaba TAKİYE nedir?

şimdi nerden aklıma takıldı bilmem ama bi ara sigarayı bırakmaya karar vermiştim. sonra vazgeçtim ve kendimi zorlamayla değilde serbest bırakarak bu konuyu halledebileceğimi düşündüm. internette rastgele dolaşırken bir site gördüm. sitenin adı doğrudan sigara ile ilgiliydi bende girdim. bi de ne göreyim meğer sitenin amacı takiye yaparak, dezenformasyon yayarak insanları sigaradan uzaklaştırmakmış. tamam takdir ediyorum. ulvi bir amaç var ortada. sözkonusu olan ise TAMAMEN SAĞLIK.

size bişey söylemek istiyorum ama bunu iyi düşünün derim. muhatap olduğunuz insanlarda yüksek bir farkındalık söz konusudur. kendilerini ezen sisteme karşı direnç kazanmışlardır. sizin yaptığınız şey bu direnci kırmaz tam tersine arttırır.

yine de bu konuyla uğraşmak istiyorsanız, daha az keskin ifadeler kullanıp belki bir kaç kişiyi yazdıklarınızla etkileyebilirsiniz. kolay gelsin.

ama dediğim gibi suyun akışını engellemek imkansızdır. önüne set çekseniz bile su kendi yolunu bulup bi şekilde akmaya devam eder. siz en iyisi kendinizi daha fazla yormayın. yazıktır, günahtır boşa giden emeğiniz var işin içinde. bunun yerine daha faydalı bir site açabilirsiniz. örneğin dini bir site.

tabi karar sizin, ben sizi etkilemek için söylemiyorum bunları. sonuçta herkesin kendi hür iradesi ve düşünme becerisi var. ben sadece içimdeki insan sevgisiyle size yardımcı olmak istiyorum. tıpkı sizin çok masumane bir şekilde eşcinsellere yardım(!) etmeniz gibi.

Avatar

ceylan

Ağustos 27th, 2013 at 21:16

biz lgbtler olarak kendimizi biliyoruz ama bilmeyen cahil halk gelip bunları okuyacak ve bizi cidden hasta sanacak. yapmayın etmeyin oranızdan buranızdan uydurmayın be kardeşin. gidin lgbt derneklerine kaynaşın eşcinsellerle. tanıyın onları. gelin tanışalım. tabularınızı, önyargılarınızı atın. gelenekselleştirdiğiniz dine, kültüre artık eleştirel olarak bi bakın. korkmayın. korkmayın. korkmayın. samimi olun. insan olun. nefret etmeyin. lütfen. lütfen.

Yorum Formu

İletişim ve Destek

Sosyal Medya

  • burakeses: Ben 17 yasındayım internet cafeden arkadaşlarım var onlarında gay olduklarını biliyorum ama h [...]
  • Veli: Yaw bunlarin 100%20 bende mevcut bendemi gayım şimdi :( [...]
  • sssssezar: aptal burak salak!!!! çocuktan bahsediyor admdan değil!!!!! [...]
  • sssssezar: salak burak sus!!!!! aptal yazan herşey doğru... çocuktan bahsediyor adamdan değil! aptal [...]
  • windows 8 upgrade: It was nice to read the article the patient who called. I also agree with the statement that the peo [...]
vajinismus Cem Keçe Cised Vajinismus Vajinismus ankara Erken Boşalma uzmanlar web tasarım